کد خبر : 207897
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردین 1402 - 5:53

تعمیر و نگهداری آسانسور ‌های هیدرولیک چگونه است؟

تعمیر و نگهداری آسانسور ‌های هیدرولیک چگونه است؟

  به طور کلی تمامی وسایل مکانیکی در معرض استهلاک قرار خواهند گرفت. به منظور حفظ عملکرد مناسب این وسایل، به تعمیر و سرویس‌ های دوره‌ ای نیاز خواهد بود. در حال حاضر آسانسور‌ها یکی از لوازم مکانیکی به شمار می ‌آیند که به منظور جا به جایی افراد بین طبقات مورد استفاده قرار می

 

به طور کلی تمامی وسایل مکانیکی در معرض استهلاک قرار خواهند گرفت. به منظور حفظ عملکرد مناسب این وسایل، به تعمیر و سرویس‌ های دوره‌ ای نیاز خواهد بود. در حال حاضر آسانسور‌ها یکی از لوازم مکانیکی به شمار می ‌آیند که به منظور جا به جایی افراد بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب و راه‌ اندازی آسانسور‌ها معمولاً از انواع آسانسور‌های هیدرولیک یا کششی استفاده می ‌شود؛ اما به دلیل هزینه‌ های مقرون به صرفه ‌تر و نیاز به نگهداری راحت ‌تر بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند تا از آسانسور‌های هیدرولیک بهره ببرند. به همین منظور اصلی‌ ترین سؤالی که مطرح می ‌شود این است که تعمیر و نگهداری آسانسور هیدرولیک چگونه است؟.

 

 

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک

تعمیر و نگهداری آسانسور به دلیل این که موجب حفظ امنیت جان مسافران می ‌شود حائز اهمیت است. نگهداری و سرویس منظم و دوره ‌ای بخشی از مسئولیت مدیریت ساختمان به شمار می ‌آید. برای نگهداری و تعمیر آسانسور به مراجعه به یک شخص با مهارت و با تجربه در این زمینه نیازمند خواهید بود. در واقع اگر آسانسور‌ها در شرایط مناسبی نگهداری شوند می ‌توانند خدماتی ایمن و مطمئن را به کاربران ارائه دهند. به همین دلیل مراقبت صحیح یکی از مهم‌ ترین مواردی است که باید پس از نصب آسانسور به آن توجه کرد. تعمیر و نگهداری آسانسور می‌ تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

نکات حائز اهمیت در سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک

آسانسور‌های هیدرولیک یکی از بهترین آسانسور‌هایی هستند که به منظور جا به جایی افراد در ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این آسانسور‌ها به وسیله روغن کار می‌ کنند و پس از نصب حرکتی بسیار نرم و بی‌ صدا خواهند داشت. نکات بسیار مهمی در رابطه با سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیک وجود دارند که برخی از آن ‌ها شامل عدم استفاده بیش از ظرفیت دستگاه و انجام بازرسی‌ های روزانه آسانسور می شود. برخی از نکات دیگر که در زمان سرویس و نگهداری آسانسور باید به آن‌ ها توجه داشته باشید به شرح زیر هستند.

تغییر ناگهانی ولتاژ برق

در بعضی از مواقع به صورت ناگهانی شاهد قطع و وصل شدن جریان برق خواهید بود که این موضوع باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات در عملکرد سیستم آسانسور می ‌شود. برای حل مشکل به وجود آمده پس از قطع و وصل ناگهانی جریان برق نیاز است تا با یک تعمیرکار حرفه‌ ای آسانسور تماس بگیرید.

استفاده بیش از حد از ظرفیت دستگاه

یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب رسیدن به سیستم آسانسور هیدرولیک می ‌شود استفاده بیش از حد از ظرفیت آن است. در واقع هر آسانسوری برای مقدار و وزن مشخصی تعبیه شده و در صورت عدم توجه به این نکته امکان اختلال در اثر اتصال و از کار افتادن بخش ‌های مکانیکی دستگاه وجود دارد.

بررسی تجهیزات

در سیستم آسانسور هیدرولیک تجهیزات بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به عنوان مثال لامپ ‌ها و برخی دیگر تجهیزات به مرور زمان دچار خرابی خواهند شد. به همین منظور پیشنهاد می ‌شود تا در زمان تعویض قطعات آسانسور از قطعات با کیفیت استفاده کنید تا آسیبی به آسانسور وارد نشود. استفاده از قطعات استاندارد و با کیفیت سبب می گردد تا طول عمر سایر قطعات آسانسور هیدرولیک نیز افزایش یابد.

 

نحوه سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیک

نکات بسیار مهمی در رابطه با سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیک وجود دارند. به عنوان مثال بسیاری از آسانسور‌ها برای حمل وسایل تعبیه نشده ‌اند و در صورت استفاده نامتعارف از آسانسور باعث وارد شدن صدمه به آن خواهید شد. علاوه بر این هوای آزاد به دلیل باز و بسته شدن دائم درفضای آسانسور در داخل کابین در حال جریان است. استفاده از فن برای طولانی مدت باعث استهلاک بیشتر قطعه خواهد شد. 

در برخی از مواقع نیاز است تا جک آسانسور تعویض گردد. این موضوع را در نظر داشته باشید که جک آسانسور هیدرولیک با در نظر گرفتن اندازه آن بسیار سنگین خواهد بود؛ بنابراین حتماً برای تعمیر یا تعویض آن از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. لازم به ذکر است که معمولاً بسیاری از مشکلات آسانسور‌های هیدرولیک در بخش جک به وجود می ‌آیند که یکی از بارزترین مشکلات روغن ‌ریزی جک است. 

در زمان تعمیر و نگهداری آسانسور باید بررسی کاملی از پیستون برای شناسایی خراش‌ های روی آن انجام گیرد. علاوه بر این بررسی پینگ ‌ها و وایر‌ها نیز می‌ تواند در زمان بازدید‌های دوره‌ ای بسیار حائز اهمیت باشد. توجه داشته باشید که تشخیص خرابی و عیوب آسانسور‌های هیدرولیک کار ساده نخواهد بود؛ بنابراین می بایست توسط تعمیرکاران مجرب صورت پذیرد.

 

 

کلام پایانی

با در نظر گرفتن این که در حال حاضر از آسانسور‌های هیدرولیکی در بسیاری از ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ بنابراین نیاز است بدانید که تعمیر و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیک چگونه است. به همین منظور در زمان تعمیر و نگهداری این آسانسور‌ها باید بخش ‌های مختلف و گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرند. از مهم ‌ترین مشکلاتی که برای آسانسور‌های هیدرولیکی به وجود می‌آید روغن ‌ریزی جک خواهد بود که برای شناسایی آن باید اقدام به بررسی پیستون و شناسایی خراش‌ های روی آن کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خريد عمده بک لينک بهترين بک لينک ها

خرید رپورتاژ آگهی ارزان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح