کد خبر : 207260
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 1:40

توجه به ظرفیت اقتصادی دشت قزوین افزایش پیدا کند

توجه به ظرفیت اقتصادی دشت قزوین افزایش پیدا کند

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در چند ماه گذشته عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات که بخشی از آن‌ها منشأ ملی داشت و برخی هم تکالیف استانی بود، جبران شده است و شرایط استان در حوزه پرداخت

توجه به ظرفیت اقتصادی دشت قزوین افزایش پیدا کند

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در چند ماه گذشته عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات که بخشی از آن‌ها منشأ ملی داشت و برخی هم تکالیف استانی بود، جبران شده است و شرایط استان در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت نسبت به قبل مطلوب‌تر شده است.

استاندار قزوین افزود: مقیاس سنجش استان در حوزه پرداخت و نوع تسهیلات باید براساس ظرفیت و اندازه اقتصادی استان صورت گیرد، چراکه استان قزوین جزو استان‌های مطرح کشور در زمینه ظرفیت‌های اقتصادی است و باید در عملکرد هم در همین مقیاس حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین فقط وظیفه پیگیری تسهیلات را ندارد و دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر پرداختن به موضوع تسهیلات بر فعالیت‌های اقتصادی اثرگذار هم تمرکز کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: تسهیلات بانکی اهرم توسعه است و با ریل گذاری اقتصادی تفاوت دارد و دستگاه‌های اجرایی در حوزه ریل گذاری اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی داشته‌ باشند.

اعلایی افزود: پرداخت تسهیلات با رویه فعلی یک اقدام معمولی و تا حدود زیادی غیرموثر در پیشرفت اقتصادی به حساب می‌آید و باید تسهیلات را به صورت موثرتر پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار هم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فعالین اقتصادی برخی از کشورهای همسایه آماده سرمایه گذاری در استان هستند و باید با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری توان نمایندگی وزارت خارجه، این سرمایه گذاران را به نحو احسن در استان جذب کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد که نشانگر این است که ظرفیت پذیرش بالایی در استان وجود دارد، موضوعی که باید با تلاش و پیگیری مسئولان روز به روز ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات پایین‌تر از میانگین کشوری هستند در پرداخت تسهیلات هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند و آمار خود را به سطح مورد انتظار برسانند.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خريد عمده بک لينک بهترين بک لينک ها

خرید رپورتاژ آگهی ارزان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح